Pengikut2 KaMi

Sabtu, 25 Mei 2013

NILAM

Assalamualaikum,

   Hi semua... Dah lebih dari setahun saya tak tulis post kat sini kan.. sorry.. terlalu busy.. ok hari ni saya nak cerita tentang NILAM! Apa maksud Nilam? NILAM ialah singkatan bagi Nadi Ilmu Amalan Membaca.

  Zaman sekarang ni remaja-remaja kurang suka membaca sedangkan membaca itu merupakan satu pengalaman yang menyeronokkan. saya pernah terdengar orang merungut membuat NILAM sedangkan NILAM ini senang je nak buat. Baca buku dan tulis sinopsis.. Mudah kan!

    Antara kepentingan membuat NILAM yang saya boleh nampak melalui pemerhatian saya ialah mestilah dapat mempertingkatkan bahasa kita. Selain itu, kita akan lebih cenderung untuk membaca buku sebab nak dapat anugerah(macam sayalah).


Tu sajalah untuk hari ni.. Assalamualaikum...


                                                                                            FARHAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan